Pages

Saturday, October 31, 2009

情感

我本身就是那种对情感不怎么会处理的人,常常想把人与人之间的尴尬的情况给减低,但有时却把事情搞碴,哀哉 !因此,能够与我称兄道弟,称姐道妹的人,关系就会好得像一家人一样,然对于那些不能接受我的人,自会远离我而去,处事不够圆滑将会是我的事业胖绊脚石,有个朋友这样告诉我,然倔强的我,还是不以为然,坚决认定人因以真为本。

对于感情相处,也是我人生的大败笔之一。 身边的兄弟姐妹都告诉我,男女之间的感情不会像任何一个数理计算法,爱情的开始是没有方程式,而是自然的发展的,故此,顺其自然是我目前对感情的态度。

与家人的感情是很奇妙的,不管我们做错了什么事,家人都会以宽容的心原谅我们。。。

8 comments:

Anonymous said...

家人是和我们最亲又最了解我们的人所以他们必然会宽容我们。。。不过也有些家庭未必会这样.感情的事除了靠缘份,顺其自然外还要信任,坦白,付出,体谅等..你的人缘应该不错,加油吧 !!!

Anonymous said...

有什么亲的过家人呢?但是你也不差阿~别忘了身边关心你的好朋友哦
人生啊..还有很长的路要走呢,你就别太伤感啦。

Anonymous said...

Friend... you are hunger for love, go out to have a date with girl. 顺其自然 is good but forever waiting will not make the situation better. Wish you good luck in finding your Mrs. right. Cheers!

Mei Yee

sky said...

我很赞成你这句人因以真为本,
因为我也是以此为我的做人宗旨。
真话没人喜欢听的,反而得罪更多人。。。。。。。
所以以真为本只能对交心的人而已,
职场上还是要变通一下的。
我也开始学着这门学问,
希望你也可以领悟出这人生哲学。

感情真的要顺其自然,
还要放开胸怀。
但直觉你还放不开,
可能你还没发现吧!
希望你很快可以遇到你要找的人。。。。。。

Anonymous said...

A naturally come relationship starts when a heart is ready to accept another person that the heart wanted to know her better.

Relationship will not start when heart is yet to recognize the reason of starting it...

That relationship will only appear when u wanted it to appear before you..

Relationship is a thrust towards the person you wish to be with...its a connection that exist before you...

You will know how to make the relationship better when you have founded the person that you like...

Relationship may be something that is difficult to predict but relationship will help u predict what you wanted and how it should be in future for the connection that you have started building it...with the person you wish to be with...

I believe you have the ability to do so.. so, believe in yourself too that you can...the person will guide you towards the path that you wish to go when you have founded her...

Good luck my friend..

静思妮地 said...

人際關係,因爲愛人,而重視,也因爲害怕受傷,而冷漠.自己卻是因爲害怕自我的熱情,嚇倒了他人,還在學習摸索著.能夠以真為本的人,越來越少了,很高興有你.

Anonymous said...

step forward to knock the door and no worry what will happen at the end. True love will always wait for your action too.

Sincerely wish you meet your belover soon.

Anonymous said...

真爱不会计较年龄,体重,距离。